Tickets kopen Plan je bezoek

Meet & Greet met Mr. Nice

“De samenleving zou veiliger zijn, als cannabis gelegaliseerd werd.”

Howard Marks aka Mr. Nice

Meet & Greet

Mr. Nice

Voorafgaand aan de Spaanse première van de succesvolle biopic ‘Mr. Nice’ bezocht de echte Mr. Nice, Howard Marks, het Hash Marihuana & Hemp Museum in Barcelona. Dat gebeurde op 17 juli 2012 voor een meet & greet met zijn fans, die lang voordat Mr. Nice zelf arriveerde in een rij voor het museum stonden te wachten.

In aanwezigheid van veel Spaanse media ondertekende Marks autobiografieën, posters en gratis bioscoopkaartjes. Na de signeersessie kregen de fans de gelegenheid om samen met hun idool op de foto te gaan, met ‘s werelds grootste hasj- en hennepmuseum als wel zeer bijzonder decor. Marks zei buitengewoon onder de indruk te zijn van het museum en hij prees de visie en inspanningen van de oprichter, Ben Dronkers.

Na de meet & greet in het Hash Marihuana & Hemp Museum van Barcelona hield Marks een persconferentie in de cannabisclub AIRAM. Hij zei zeer onder de indruk te zijn van de Spaanse cannabisbeweging en hun projecten ten gunste van legalisatie en verklaarde dat legalisatie van cannabis in Spanje nog nooit zo dichtbij was. Hij veroordeelde daarentegen het besluit van de Nederlandse regering om toeristen de toegang tot koffieshops te ontzeggen en noemde dit “extreem dom”. Marks is het eens met de uitspraak die Sir Richard Branson in mei 2012 tijdens de Cannabis Culture Awards deed — eveneens in het Hash Marihuana & Hemp Museum Barcelona — namelijk dat deze politieke beslissing een “enorme vergissing” is.

Het Hash Marihuana & Hemp Museum in Barcelona heeft een special display over Howard Marks, waar onder andere zijn gevangenis-ID is te zien. Ter ere van Howard Marks heeft Sensi Seeds een speciale soort ontwikkeld, Mr. Nice. De eerste tweeduizend bezoekers van de film kregen zaden van deze soort uitgereikt.

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang als eerste nieuws over het museum, tentoonstellingen en evenementen.