Tickets kopen Plan je bezoek
icon Terug naar de collectie

Alice B. Toklas’ hasj fudge

In 1954 publiceerde Alice B. Toklas (1877-1967), de levenspartner van schrijver Gertrude Stein, een kookboek met een recept voor hasj fudge, dat de kunstenaar Brion Gysin die in Marokko leefde haar had gegeven. Het recept van deze zoete lekkernij werd omarmd door de hippies en verscheen in 1968 zelfs op het witte doek met de film “I Love You, Alice B. Toklas”.

Veel van de afbeeldingen op de website van het Hash Marihuana & Hemp Museum zijn beschikbaar voor reproductie. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Het recept: “Neem een ​​theelepel zwarte peperkorrels, een hele nootmuskaat, vier kaneelstokjes en een theelepel koriander. Deze moeten allemaal in een vijzel worden fijngestampt. Een handvol dadels, gedroogde vijgen, gepelde amandelen en pinda’s: hak deze fijn en meng ze door elkaar. Een bosje Cannabis sativa kan worden fijngestampt. Samen met de kruiden moet dit over het gemengde fruit en de noten worden gestrooid, vervolgens samen kneden. Los een kopje suiker op in een flinke klont boter. Oprollen tot een cake en in stukjes snijden of tot balletjes maken ter grootte van een walnoot, het moet voorzichtig worden gegeten. Twee partjes zijn voldoende. Het verkrijgen van de Cannabis kan enige problemen opleveren. Het moet worden geplukt en gedroogd, zodra het zaad is geproduceerd en terwijl de plant er nog groen uitziet.”

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang als eerste nieuws over het museum, tentoonstellingen en evenementen.