Foto: Floris Leeuwenberg.

El molí de cànem De Paauw

El cor batent de la històrica cultura del cànem

Descobreix el llegat de la pròspera història del cànem a Holanda visitant aquest molí de vent magníficament restaurat, a les afores d’Amsterdam.

Foto: Floris Leeuwenberg.

Photos: Floris Leeuwenberg

Visita el molí de cànem

Inside works of the hempbeater

Photos: Floris Leeuwenberg

Una experiència rural

Visita el molí de cànem

A tant sols 20 quilòmetres del centre de la ciutat d’Amsterdam, en una regió anomenada Zaanstreek, pots visitar l’únic molí de cànem del món que encara funciona. Aquest típic molí de vent holandès s’utilitzà durant segles per batre i suavitzar  les resistents fibres de cànem. Vaixells amb cordes i veles fetes amb aquestes fibres varen creuar les oceans del món.

En els segles anteriors, el paisatge holandès estava ple de molins de cànem; avui en dia l’únic restant és el de Paauw. Aquí podreu veure, escoltar  i experimentar la fascinant història del cànem industrial. Segueix el viatge del cànem des del camp fins el molí i més enllà. La història cobra vida davant dels teus ulls.

El conte del moliner

Visites guiades

Durant la teva visita pots explorar, al teu ritme, aquesta part fascinant de la típica cultura holandesa del cànem. El moliner demostra com aquest molí realitza la seva imponent tasca. Amés, una pel·lícula explica com, durant 10 anys, va tenir lloc el procés de reconstrucció del molí, y perquè el cànem industrial fou essencial per la vida de tantes persones els segles passats.

El molí ja està obert al públic tots els dissabtes gràcies a la excel·lent cooperació entre Stichting Zaanse Pakhuizen, una organització sense ànim de lucre responsable de la reconstrucció, i el Hash Marihuana & Hemp Museum, encarregat del desenvolupament de la presentación.

hemp plant

Photo: Joyce Wolthuis.