Tickets kopen Plan je bezoek
icon Terug naar de collectie

Hasj-hel op Fifth Avenue

In de jaren 1880 was het roken van hasj legaal, maar niet algemeen aanvaard. Deze afbeelding verscheen in het Illustrated Police News van 2 december 1876. Vijf jonge, elegant geklede dames liggen in een bedwelmde toestand in een exotisch ingerichte kamer. Op het eerste gezicht zou je kunnen denken dat deze afbeelding de hedendaagse cannabiscultuur viert. In de krant werd het nieuwe fenomeen echter gedemoniseerd en beschreven als een “geheime overdaad van New Yorkse jongedames: het interieur van een hasj-hel op Fifth Avenue”.

Veel van de afbeeldingen op de website van het Hash Marihuana & Hemp Museum zijn beschikbaar voor reproductie. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Interior_Hasheesh_Hell_Fifth_Avenue

Blijf op de hoogte

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang als eerste nieuws over het museum, tentoonstellingen en evenementen.