Puff Puff Pass! - Comix Cannàbic

L’Autoritat del Codi de Còmics als EE. UU. va començar a marcar les portades dels còmics amb el seu segell d’aprovació el 1954. Encara que el Codi no vetava específicament l’ús de cànnabis, una clàusula va prohibir tots els elements que ofenien el bon gust o la decència. Va ser llavors quan el personatge de còmic Kerry Drake va lluitar en les seves historietes policíaques contra cultivadors de cànnabis sota l'argument que estaven “fent addictes de marihuana als nens”.

Aquests nens ‘addictes’ eren Robert Crumb, Paul Kirchner, Paul Mavrides, Gilbert Shelton i Dave Sheridan. Aquestes llegendes del ‘comix underground’ van començar a crear historietes cannàbiques a finals dels anys 60. Com que aquests còmics es distribuïen en bancs de llavors i head shops, van poder escapar del control del Codi i assolir èxit. Dealer McDope, Dope Rider, els Fabulous Furry Freak Brothers i el seu homòleg espanyol Makoki eren els antiherois de la societat.

Ara, amb cada vegada més països optant per legalitzar el cànnabis, les obres d’una nova generació d’il·lustradors com Abarrots, Rosa Codina, Aroha Travé i Roberta Vázquez demostra que no necessiten l’aprovació de ningú. Potser els seus personatges no parlen directament de l’herba, però en moltes vinyetes veuràs a algú embolicant-se un porro. La nostra nova exposició Puff Puff Pass! (‘Calada, calada i passa-ho!’ en català) repassa les aventures ‘fumades’ de diverses estrelles cannàbiques.

Puff Puff Pass! - Cannabis Comix
Del 13 de març de 2020 al 28 de febrer de 2021
A la planta baixa del museu, entrada gratuïta