icon Tornar a la col·lecció

Pipa d’Àfrica Occidental

Aquesta pipa – senzilla però elegant – prové de l’Àfrica Occidental i es va fabricar entre el 1900 i el 1950. La canya és de fusta i ha estat curosament allisada. El bol té la forma d’un calze, amb un taló força llarg. El bol està fet de pisa de fang cuit que l’artesà ha decorat amb incisions geomètriques. Dos anells de llautó subjecten el bol a la canya.

La pràctica de fumar cànnabis, especialment en pipa, es va iniciar a l’Àfrica fa almenys 700 anys. Les pipes d’aigua per a cànnabis, també conegudes com a bongs, són un invent africà. Les pipes seques, com aquesta, s’haurien utilitzat per al cànnabis i el tabac. El cànnabis es comercialitzava al continent africà des d’almenys el segle XVII i va ser un cultiu comercial rendible sota els règims colonials fins que va ser prohibit a gairebé tot el continent el 1920.

Les actituds cada vegada més favorables cap al cànnabis han fet que diversos països africans ho hagin legalitzat, en major o menor mesura. Lesotho va ser el primer país, el 2008. Des de llavors, Sud-àfrica, el Marroc, Rwanda, Uganda, Eswatini, Ghana, Zimbabwe i Zàmbia han seguit el seu exemple.

Moltes de les imatges en la pàgina web de Hash Marihuana & Hemp Museum es poden reproduir. Contacta amb nosaltres per a més informació.