Tickets kopen Plan je bezoek

Cannabis Cuisine

Onze tentoonstelling ‘Cannabis Cuisine’ verkent de geschiedenis van de eetbare variant van cannabis, dekt de tafel voor een diner boordevol hennep, en biedt overheerlijke recepten aan om de innerlijke cannabis foodie te verzadigen.

Te zien tot 30/09/2017

“Het bemachtigen van de cannabis kan bepaalde problemen opleveren.”

Alice B. Toklas

Tijdelijke tentoonstelling

Cannabis Cuisine

De levensverwachting in het Chinese dorp Bama Yao ligt ruim boven de 100 jaar. Wetenschappers zijn van mening dat het geheim tot deze lange levensduur in hun dieet zit, dat veel hennepzaad bevat. Met een bijna perfecte balans tussen omega 3 en omega 6, plus ijzer, vitamine E en alle essentiële aminozuren, wordt hennepzaad dan ook beschouwd als een superfood.

De zaden kunnen ongepeld of gepeld, rauw of geroosterd, puur of gearomatiseerd gegeten worden. De zaden kunnen ook geperst worden tot olie, en worden gemalen tot meel en proteïnepoeder. De inwoners van Bama Yao weten allang dat het erg gemakkelijk is om hennep in elke maaltijd te integreren.

Voor de nieuwe tijdelijke tentoonstelling ‘Cannabis Cuisine’ verkent het Hash Marihuana & Hemp Museum de geschiedenis van de eetbare variant van cannabis, dekt de tafel voor een diner boordevol hennep, en biedt overheerlijke recepten aan om mee naar huis te nemen en de innerlijke cannabis foodie te verzadigen.

20 april – 30 september 2017
Opening: Donderdag 20 april 2017 (Dag van de Cannabis), om 20.00 uur
Begane grond van het museum, gratis entree

Blijf op de hoogte

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang als eerste nieuws over het museum, tentoonstellingen en evenementen.