Stay Stoned: Bogeria, Cànnabis & Tatuatges

Aquesta exposició explora la cruïlla de dos temes fins ara controvertits: el cànnabis i els tatuatges.

Fins el 17/03/2024

© Tomas Redrey

© Sem Boy

Exposició temporal

Stay Stoned: Bogeria, Cànnabis & Tatuatges

Stay Stoned: bogeria, cànnabis & tatuatges explora la cruïlla de dos temes fins ara controvertits: el cànnabis i els tatuatges. Aquesta exposició, que ja es va poder veure al nostre museu d’Amsterdam, mostra una nova col·lecció de tatuatges de cànnabis del llibre Stay Stoned Vol. II, recopilat pels experts en tatuatges Gilberto Cannarozzi i Samuele ‘Sem Boy’ Salvadori (publicat el 2022) .

L’home Marlboro de la marihuana

El tatuatge i el consum de cànnabis formen part de la cultura humana des de fa milers d’anys, ja sigui amb fins cerimonials o recreatius, però no va ser fins a principis de la dècada del 1970 quan van començar a aparèixer tatuatges que mostraven l’amor pel cànnabis. Fulles de marihuana somrients, personatges de dibuixos animats col·locats, l’Home Zig-Zag (l’enigmàtica resposta de la marihuana a l’Home Marlboro) i noies de calendari sobre flors de cànnabis, porros i pipes han estat temes populars de decoració permanent des d’aquells anys revolucionaris.

De l’underground al mainstream

A mesura que tant el cànnabis com els tatuatges s’acosten a l’acceptació generalitzada a moltes parts del món, l’estigma que els envoltava va desapareixent. La necessitat d’amagar tant el consum de cànnabis com l’art de la pell per aconseguir un ascens o causar bona impressió ja no és tan urgent. Segons el fundador del museu, Ben Dronkers, els tatuatges de cànnabis poden ser “…una declaració d’amor, una declaració de rebel·lia, una mostra de llibertat, un acte activista, o potser fins i tot una decisió nebulosa, és tot un esdeveniment aconseguir una marca permanent i visible d’amor per la planta”.

Nous girs en els temes clàssics del tatuatge

No hi ha escassetat de dissenys de tatuatges, des de les elaborades peces personalitzades que necessiten diverses sessions fins a les imatges ja confeccionades conegudes com a “flash” que decoren les parets de la majoria dels estudis de tatuatge. Stay Stoned: Bogeria, Cànnabis & Tatuatges presenta no menys de cinquanta pintures, dibuixos i dissenys flash de nova creació que representen nous girs sobre temes clàssics del tatuatge, demostrant que el gènere dels tatuatges de cànnabis segueix sent vibrant avui dia.

Cartells psicodèlics

Entre els artistes del tatuatge hi ha Danny Boy, Jondix, Bill Loika, Robert Ryan, Tomas Redrey i Henk & Morris Schiffmacher. Una mostra de cartells psicodèlics de vius colors dels anys setanta, seleccionats de la col·lecció del museu, que tenen relació amb les imatges dels tatuatges de cànnabis originals, aporta un context històric a aquests dissenys moderns. Els aficionats als tatuatges i al cànnabis, però també a la història del disseny contemporani i a les subcultures modernes, trobaran una exposició per gaudir.

Stay stoned: Bogeria, Cànnabis & Tatuatges  es pot visitar des del 13 de maig del 2023 al 17 de març del 2024.

Sobre els comissaris convidats

Samuele Salvadori, també conegut com ‘Sem Boy’, és un tatuador italià que actualment resideix a la Toscana, on és l’artista resident a Old Boys a Livorno i Classic Tattoo a Viareggio. Entusiasta del fanzine i dels llibres des que va començar a anar a concerts de punk de ben jove, l’any 2012 va començar a tatuar, especialitzant-se en l’estil tradicional. Canalitza el seu amor pel cànnabis a la seva pràctica, convertint-lo en un tema recurrent en els seus dissenys.

Gilberto Cannarozzi és un artista italià multidisciplinari que actualment resideix als Països Baixos. És un apassionat del disseny gràfic, els fanzines i els dibuixos des de principis dels anys 2000, quan va començar a fer skateboarding, una passió que ha influenciat la seva pràctica artística des de llavors.

Stay Stoned és un projecte que neix d’una llarga amistat entre Samuele i Gilberto, basat en les seves passions compartides pels tatuatges, l’art gràfic i l’edició.