We are Mary Jane: Dones i cànnabis

We are Mary Jane: Dones i cànnabis
Del 8 de juny al 23 de setembre de 2018
Hash Marihuana & Hemp Museum Amsterdam

Aquest estiu, el Hash Marihuana & Hemp Museum Amsterdam presenta "We are Mary Jane: Dones i cànnabis" una exposició que explora el paper de la dona al món del cànnabis. Des dels temps prehistòrics fins a l'actualitat, el museu ret homenatge a la contribució no sempre reconeguda de les dones a la història de la planta més versàtil del món.

En els últims anys, la indústria legal del cànnabis als Estats Units s'ha convertit en una aventura multimilionària. S'estima que les vendes de marihuana augmentaran a desenes de milers de milions en 2021. Segons una enquesta de 2017, les dones ocupen una major proporció de llocs executius en la indústria del cànnabis enfront de totes les altres indústries dels EE. UU. juntes. En les albors de la legalització del cànnabis en diferents parts del món, portaran les dones a la indústria del cànnabis a una nova era?

Una nova imatge per a l'herba

Durant molt temps, el negoci del cànnabis ha estat dominat pels homes i els seus productes s'han dirigit principalment a una audiència masculina. Ara, dones de diversos orígens estan tancant la bretxa de gènere i modelant aquest camp relativament nou. El negoci està guanyant una imatge completament nova.

El cànnabis ofereix una àmplia varietat de camps per explorar: des de l'ús recreatiu a la medicina, des de la sostenibilitat ecològica a la salut i el benestar humà, des del legal i financer fins al màrqueting.

"Vull que cada dona sàpiga que hi ha un lloc per a ella en aquesta indústria, i que mai hi haurà un millor moment per trobar-lo" - Jane West, fundadora de Women Grow en 2017.

Un homenatge a les pioneres

Aquesta exposició presenta productes mèdics de marihuana per a dones de Whoopi i Maya, una companyia cofundada per Whoopi Goldberg, pipes artísticament dissenyades de Stonedware i roba duradora de cànem de la casa de moda holandesa Studio Jux.

En el passat, una part important del cultiu i processament del cànem va ser realitzat per un gran nombre de dones, com es representa en una aquarel·la del famós artista Piet Mondriaan. Els antics xinesos veneraven a una Deessa del cànem amb el nom de Ma Gu (donzella de cànem).

En els temps moderns, Mila Jansen va establir un precursor dels coffeeshops a Amsterdam, mentre que en els EE. UU. Mary Rathbun, també coneguda com a "Brownie Mary", va ser una pionera del cànnabis medicinal en proporcionar als pacients de VIH els seus brownies màgics.

En col·laboració amb la fotògrafa Maria Cavali, el museu presenta '1042 - Dones en l'escena cannàbica': una sèrie de retrats de fumadores de cànnabis com una oda a la diversitat de la cultura del cànnabis a Amsterdam.

"We are Mary Jane" destaca a les dones extraordinàries que han donat forma al món modern del cànnabis, i mostra com les dones estan avançant en la indústria actual.