We Are Mary Jane: Barcelona

El Dia Internacional de la Dona de l'any passat va marcar el punt de partida de "We Are Mary Jane", quan el Hash Marihuana & Hemp Museum va organitzar un esdeveniment festiu a Barcelona per donar visibilitat al col·lectiu femení i feminista del sector cannàbic nacional i internacional.

El següent estiu, "We Are Mary Jane" es va convertir en una exposició temporal al museu d'Amsterdam, explorant el paper de les dones en el món del cànnabis des dels temps prehistòrics fins a l'actualitat.

Aquesta primavera, "We Are Mary Jane" torna a Barcelona després de connectar amb dones cannàbiques de tot el món. Aquest és el nostre homenatge a totes les dones que estimen la planta de cànnabis.

«Som les dones les que avui lluitem [al món] per defensar el dret a l'autocultiu. Són les mares les que han alçat la veu declarant que, encara que siguin perseguides, continuaran tractant als seus fills afectats per diverses patologies amb les plantes cultivades al seu jardí. Som les dones les que ens veiem obligades a aixecar la veu davant els intents patriarcals per capturar el control de la nostra planta, relegant-la exclusivament a l'àmbit industrial i comercial. Som les dones les que coneixem la utilitat del cànnabis: com ajuda en les diverses etapes dels nostres cicles femenins, tant en menstruacions doloroses, com a planta d'obstetrícia o com a vivificant de la nostra energia sexual. Moltes vegades vam ser anomenades bruixes per preservar aquesta saviesa ancestral. Vivim una onada de revolució feminista, i l'alliberament del cànnabis en forma part.»
-- Ana María Gazmuri, directora executiva de Fundación Daya

We Are Mary Jane
Del 14 de Març al 29 de Setembre de 2019
Inauguració: Dijous 14 de Març des de les 19.00 fins a les 21.30 hores