In Drugs We Trust

Una vetllada sobre el binomi entre substàncies psicoactives i experiències religioses

Per a alguns, ballar fins al matí posat d’èxtasi pot ser una experiència espiritual, mentre que per a d’altres el cànnabis és una planta sagrada. Obrir la ment amb l’ayahuasca, la beguda al·lucinògena, o amb peiot pot evocar un nivell d’atenció plena desconegut fins al moment. Amb el cànnabis, els sadhus (els homes sagrats hindús) aconsegueixen apropar-se més als seus déus. Les drogues psicoactives que milloren les experiències o pràctiques religioses o espirituals són un fenomen global i intercultural, tant històricament com en l’actualitat. Per a un bon viatge espiritual, la gent confia en les drogues.

El debat públic contemporani sobre les drogues s’acostuma a centrar en el consum recreatiu i en les qüestions legals, però amb la nova prohibició de l’ayahuasca, les substàncies psicoactives en les experiències espirituals han passat a un primer pla. El 6 de novembre pots explorar el paper de les drogues en el món espiritual.

Serà una vetllada multisensorial amb xerrades, vídeos i música, tot plegat en una atmosfera mística. Tindrà lloc a l’Hotel Lloyd d’Amsterdam. Chris Bennett (CAN) és un dels grans experts en la història del cànnabis, i compartirà en un vídeo els seus coneixements sobre el paper espiritual del cànnabis en diverses religions, tant antigues com modernes. El professor d’Història i Cultures Religioses Americanes Gary Laderman (EUA) ens explicarà que les drogues psicoactives són tan omnipresents a les nostres vides per raons que potser no acabem d’entendre. L’escriptor, professor universitari i activista Arno Adelaars (NL) ens transportarà al món de l’ús de l’ayahuasca en un context espiritual i, amb això, a qüestions sobre la llibertat d’expressió cultural. L’artista Melanie Bonajo (NL) ens parlarà sobre l’ayahuasca i la medicació amb plantes psicodèliques, i ens mostrarà la seva pel·lícula Night Soil # 1 / Fake Paradise. El presentador de la vetllada serà el periodista i productor de televisió Steven Kompier (NL).

Organitzen «In Drugs We Trust» el Hash Marihuana & Hemp Museum i Poppi: Drugs Museum Amsterdam. El primer és el gran col·leccionista de la cultura del cànnabis, que presenta als seus museus d’Amsterdam i Barcelona des de 1985. Poppi es convertirà en el primer museu sobre les drogues a Amsterdam i animarà els visitants a considerar les drogues i el seu consum des de punts de vista diferents.

Entrades: 9,50 €, disponibles en línia o a la porta.

Quan: 6 de novembre de 2019, a les 20:00 h (obertura de portes a les 19:30 h)

On: Lloyd Hotel, Oostelijke Handelskade 34, 1019 BN Amsterdam