Exposició Grow On: 30 Anys Sensi Seeds

30 Anys Sensi Seeds

9 d’octubre de 2015 - 1 de maig de 2016
Inauguració: dijous 8 d'octubre de 2015, a les 19.00 hores

Fundada el 1985 per Ben Dronkers, Sensi Seeds va créixer fins a esdevenir el banc de llavors de cànnabis amb la genètica més completa del món, permetent als cultivadors - tant recreatius com medicinals - tenir accés a la genètica cannàbica de més alta qualitat. A través de grans collages, objectes únics de l'arxiu de Sensi Seeds i la col·lecció del museu, aquesta exposició narra la història d'una empresa que s'ha mantingut al cimera del món cannàbic durant dècades.

Des de finals dels setanta fins a mitjans dels vuitanta, el filantrop holandès Ben Dronkers va recórrer el món a la recerca de les millors varietats de llavors. Centrant-se en regions famoses per les seves ancestrals tradicions cannàbiques, Dronkers va establir una extensa col·lecció de llavors Indica i Sativa que seria el punt de partida per a Sensi Seeds. Juntament amb els seus amics, va iniciar projectes combinant els gens de diferents cultius per desenvolupar nous, ara llegendaris, híbrids de cànnabis.

"El Sensi Seed Bank és el banc de genètiques de cànnabis més exhaustiu del món i és, des d'un punt de vista mèdic, essencial que segueixi intacte i funcionant. És semblant a la conservació de la selva tropical, perquè sabem que potencialment conté medicines que no s'han de destruir", diu el Dr. Lester Grinspoon, professor emèrit associat de psiquiatria de la Universitat de Medicina de Harvard.

En els últims 30 anys, la indústria del cànnabis ha crescut a partir d'unes poques llavors recollides pels dedicats cultivadors fins arribar a ser un negoci global. Empresaris i activistes, filantrops i especuladors, polítics i opositors, tots han jugat un paper crucial en aquest procés. En l'actualitat, els usuaris recreatius i medicinals de cànnabis tenen accés a una genètica cannàbica de primera classe per a les seves necessitats personals. I lentament les lleis internacionals estan sent modificades per posar fi a una guerra innecessària contra aquesta planta amb tants recursos.

Malgrat la caiguda dels 'coffee shops' a Amsterdam per polítiques restrictives, l'auge dels clubs cannàbics a Barcelona, ​​l'avanç de la legalització del cànnabis en els EUA, i la venda en farmàcies de marihuana a l’Uruguai il·lustren clarament un pas positiu cap al reconeixement de la planta de cànnabis ocupant el lloc que li correspon en la societat. Mirant cap enrere en els trenta anys d'existència de Sensi Seeds, un s'adona de com ha estat de fonamental la visió i la perseverança d'una empresa d'aquest tipus per aconseguir l'actual posició de la planta de cànnabis, tant cultural com legalment.

Organització: Hash Marihuana & Hemp Museum de Barcelona
Lloc: A la planta baixa del Palau Mornau. Carrer Ample, 35. Barcelona
Calendari: del divendres 9 d'octubre de 2015 al diumenge 1 de maig del 2016
Horari: 10.00 - 22.00 hores