Cànem: Retorn al futur

La exposición ‘Cáñamo: Regreso al futuro’ nos acerca a una solución para el futuro próximo: el plástico de cáñamo.

Fins el 30/09/2018

Barcelona

“I forsee the time when industry shall draw its raw material largely from the hemp fields.”

Henry Ford

Exposició temporal

Cànem: Retorn al futur

L’illa de plàstic al Pacífic ja té tres vegades la grandària de França. Això posa de manifest la urgència de prendre mesures per aturar aquest desastre. Per què seguim produint gairebé tot amb plàstic tòxic derivat del petroli? La nova exposició temporal del Hash Marihuana & Hemp Museum ens acosta a una solució per al futur pròxim: el plàstic de cànem.

El cànem és el “cosí innocent” del cànnabis pel seu baix nivell de psicoactius. El plàstic que es pot obtenir d’aquesta planta versàtil és lleuger, durador i biodegradable. Algunes empreses són pioneres en l’ús d’aquest material futurista. L’empresa de cultiu de cànem HempFlax coopera amb famosos fabricants d’automòbils per produir panells de portes a partir de la fibra de cànem, mentre un dissenyador avantguardista holandès ha desenvolupat una moto elèctrica amb un xassís fet completament de cànem.

No obstant això, sobretot a causa de la prohibició del cultiu industrial del cànem en la major part del món, el plàstic de cànem encara ens remet a un material del futur, però no ho és. El 1941 Henry Ford ja va mostrar al món un cotxe fet de bioplàstic amb una fórmula que incorporava fibres naturals com el cànem. És el retorn al futur que necessitem.

Del 20 d’abril al 30 de setembre de 2018
Planta baixa del museu, entrada gratuïta