Scooter de cànem

El Museum a Amsterdam s’enorgulleix de presentar una nova exposició temporal que és molt especial: un prototip del Be.e

El Be.e és el primer scooter elèctric al món amb un quadre construït de fibres de cànem (90%), fibres de lli (10%) i resina orgànica. El dissenyador neerlandès Vaniek Colenbrander va desenvolupar el Be.e amb la seva empresa Van.Eko. El disseny és de Waarmakers. El museu s’enorgulleix molt d’haver tingut l’oportunitat d’exhibir un dels només quatre prototips d’aquest disseny modern neerlandès. L'Scooter encaixa perfectament amb la missió del museu per mostrar les múltiples aplicacions de les plantes de cànem als aproximadament 100.000 visitants que rep cada any de tot el món.

L’ús del cànem en els productes sostenibles s’augmenta entre els dissenyadors i fabricants progressistes amb sensibilitat pel medi ambient. El Be.e és el primer scooter en el qual s’ha utilitzat exclusivament materials d’origen biològic per a construir el quadre. I això no és tot, el Be.e també és elèctric. El motor potent de 4kW pot accelerar de 0 a 50 km/h (31 milles/h) en 6 segons. A aquesta velocitat el Be.e gasta menys energia que un aspirador normal i és completament silenciós. L’scooter pot viatjar 80 quilòmetres (50 milles) si la bateria de 2,5Wh s’utilitza de forma econòmica, i 60 quilòmetres (37 milles) si s’utilitza de forma més intensiva. En resum, el Be.e és un scooter fiable i ràpid amb un acabat, qualitat i disseny icònic que li situen molt per davant de la competència de producció massiva de la Xina.

Les fibres de cànem en el quadre d’aquest scooter les subministra HempFlax, una filial del Hash Marihuana & Hemp Museum, que conrea el cànem industrial al nord dels Països Baixos. HempFlax també subministra fibres de cànem per als panells de portes a fabricants d’automòbils com BMW, Mercedes i Bugatti. Com que el conreu del cànem pot ser extremadament respectuós amb al medi ambient – perquè no requereix de pesticides, només sol, vent i aigua – la planta és sobre tot adequada per a la realització d’un futur sostenible. El plàstic de cànem és extremadament lleuger i extremadament fort, i com altres plàstics de biocompòsits, es pot utilitzar per a fabricar productes forts i complexos que a la vegada són lleugers i sostenibles.

Abans de que el Be.e es pot posar en producció, es necessita donar uns últims passos en el desenvolupament de l'scooter. Es convida a tothom a contribuir a posar-li els últims tocs al scooter, participant en la campanya de micromecenatge. Es pot invertir en l’scooter des de 20€. Fins el moment, s’ha invertit 23.000€, un 30% de la meta. Per a més detalls.

Per a més informació, visita www.vaneko.com

Per a les fotos de dalt, si us plau contacta per correu electrònic vaniek@vaneko.com