Receptes amb llavors de cànem

A la cuina sana, contemporània i orgànica, es fa cada vegada més popular cuinar amb les llavors de cànem.

Guacamole Verd. The 420 Gourmet, JeffThe420Chef, 2016. Foto: Leela Cyd.

Sensi Shake.

Hummus de llavors de cànem. Foto: Leela Cyd.

Receptes amb llavors de cànem

Sensi Shake

Durant molts anys la cafeteria Sensi Seeds a Amsterdam (just sobre el pont del Hash Marihuana & Hemp Museum) va servir el Sensi Shake (batut Sensi), una barreja deliciosa i nutritiva de fruita fresca amb llavors de cànem, la recepta del qual es mantenia en secret. La cafeteria s’ha convertit recentment en una botiga de Sensi Seeds i, com ja no s’hi serveixen begudes, la recepta ara es pot compartir!

Per a dues persone
Necessitareu:

– Una batedora
– 2 gots alts
– Coco dessecat
– Xarop de sucre d’ametlla
– 1 plàtan gran, pelat
– 2 kiwis, pelats
– 8-10 maduixes
– 6 taronges, espremudes (uns 400 ml / 1 ½ tasses)
– Mel (opcional)
– Una mica de canyella
– 5-6 culleretas de llavors de cànem esclofollades
– Glaçons

Aboqueu una mica de xarop de sucre d’ametlles i el coco dessecat en plats separats. Submergiu la boca dels gots alts primer en el xarop i després en el coco, de forma que el coco cobreixi la vora del got. Deixeu-los en un costat.

Talleu la fruita a trossos i poseu-los al recipient de la batedora. Afegiu el suc de taronja, les llavors de cànem, la canyella i la mel. Bateu fins que quedi suau. Afegiu lentament els glaçons i bateu fins que aconseguiu la consistència volguda. Com més gel hi poseu, més espès quedarà el batut.

Serviu el Sensi Shake d’immediat; si prepareu el batut amb antelació, no hauríeu d’afegir els glaçons llavors. Cobriu i refrigereu la fruita batuda i utilitzeu-la en les 24 hores següents; afegiu el gel i bateu de nou just abans de servir.

Hummus de llavors de cànem ràpid i fàcil

L’hummus és un bon aperitiu i és molt popular a les festes, pícnics i per picar alguna cosa en moments de relaxació. Aquesta versió és fàcil de preparar, saborosa i molt saludable: la llavor de cànem proporciona els àcids grassos essencials i les proteïnes; els cigrons són rics en fibra, així com en ferro i altres minerals essencials, i la tahina aporta calci.

Per fer unes quatre tasses d’hummus, es necessita:

– Un robot de cuina
– 2-3 tasses de cigrons en conserva, ben rentats i escorreguts
 1/2 tassa de tahina (pasta de sèsam)
– 1 llimona fresca, espremuda (aproximadament 3 culleretas soperes)
– 1 dent d’all fresc, finament picada
– 1/4 tassa de llavors de cànem sense clofolla
– 2-3 branquetes de julivert fresc, picat (opcional)
– Sal i pebre
– Oli d’oliva o aigua

Col•loqueu tots els ingredients excepte el julivert, l’oli d’oliva, la sal i el pebre en el robot de cuina. Bateu fins que quedi fi, afegint lentament oli d’oliva o aigua per aconseguir una textura cremosa. Amb oli d’oliva s’aconseguirà un hummus més ric i consistent, amb un sabor amb més cos; amb aigua s’obtindrà un resultat més lleuger, baix en greix.

Salpebreu i bateu de nou, fins que els condiments siguin al vostre gust. Aboqueu-ho a un recipient i decoreu-ho amb el julivert fresc. Serviu amb nachos, crudités, o crackers. L’hummus de cànem també és deliciós amb pa torrat!

Guacamole Verd

Porcions: 12
Ingredients:
3 alvocats, pelats i tallats en daus (reserva els ossos)
4 cullerades d’oli de cànem
2 culleradetes de sal marina
Suc d’1 llima
1 xili de jalapa, picat
1 gra d’all, picat
1 cullerada de coriandre picat
½ culleradeta de comí
½ culleradeta de pebre de caiena
2 tomàquets pruna, tallats en daus
¼ ceba, tallada en daus
Pebre vermell dolç

Passos:
1. Col·locar els alvocats tallats en daus en un bol gran i cobrir amb oli de cànem i sal. Afegir els ossos al bol amb els alvocats (per evitar que l’alvocat es posi fosc), cobrir i guardar a la nevera tota la nit.
2. Escórrer els alvocats i fer un puré. Afegir suc de llimona, xili de jalapa, all i coriandre i barrejar bé. Afegir comí i pebre de caiena. Afegir amb cura els tomàquets i la ceba.
3. Col·locar un os al centre del guacamole, després cobrir el bol amb paper film i refredar a la nevera durant almenys 1 hora.
4. Treure de la nevera i posar el guacamole en un bol. Escampar pebre vermell dolç i servir.

(The 420 Gourmet, JeffThe420Chef, 2016. Foto: Leela Cyd)

Visita un palau modernista dedicat al cànnabis.

Gaudeix d’una col·lecció única al món.

Compra el teu tiquet Planeja la teva visita