Oli de llavor de cànem industrial

Un producte sa i sostenible.

Quan es premen les llavors de cànem, es crea un oli que es pot utilitzar directament per a productes industrials i nutricionals.

Un producte valuós

La versatilitat de l’oli de cànem

L’oli de canemós va ser en el seu moment un producte essencial i quotidià en la vida de les famílies de classe mitjana. Les cases dels nostres avantpassats s’il•luminaven amb llums d’oli (com el que s’exposa encara ple d’oli de color verd clar de llavor de cànem al Hash Marihuana & Hemp Museum). S’empraven sabons i detergents amb base d’oli de cànem per rentar-se i rentar la roba, i les qualitats nutritives i conservants de l’oli de llavor de cànem el feien el tractament perfecte per als articles de cuir.

L’oli estret de les llavors de cànem es pot usar per a fins nutricionals o industrials sense més tractament. La versatilitat de l’oli de canemós el va fer un producte vastament utilitzat i valuós en el cultiu del cànem fins a principis del segle XX. L’oli de cànem s’emprava en pintures, vernissos, segelladors, lubricants per a maquinària i tintes per a impressió. Els mestres holandesos usaven pintures a l’oli amb una base d’oli de cànem per crear les obres d’art que ara s’exhibeixen a la Museum Gallery.

Oli de cànem per als cavalls

L’ús d’oli de cànem en la cura de cavalls és un dels aspectes menys coneguts de la planta de cànnabis. Durant segles, l’oli de llavor de cànem s’ha utilitzat per tractar les peülles dels cavalls, ja que és molt eficaç per prevenir que el casc s’esquerdi i es clivelli; una afecció que pot comportar problemes seriosos si la clivella s’infecta. L’oli de llavor de cànem s’utilitza també per tractar cadires de muntar i arnesos, mantenint el cuir suau i resistent a la climatologia i a la suor, de manera que tant el cavall com el genet se sentin més còmodes. A la galeria del Hash Marihuana & Hemp Museum es poden veure tant l’oli per a cuir com l’oli per a peülla.

El futur de l’oli de cànem

La llavor de cànem mostra una notable gamma de variació en els seus olis constituents, alguns dels quals són més útils per a finalitats industrials que uns altres. Els programes de cria ja han començat, amb l’objectiu de la cria selectiva i la millora dels ceps, les llavors dels quals mostren un alt contingut dels components desitjats. En l’actualitat existeix un gran interès en el potencial de l’oli de cànem com a combustible i com un agent d’unió en el plàstic de cànem, ja que els combustibles derivats del petroli i els plàstics causen un dany ambiental enorme i és probable que augmentin el seu preu si el petroli es torna més escàs.

Visita el museu

Uneix-te als 2.000.000 persones que ja ens han visitat.

La nostre col·lecció única és exhibida en dues seus: una casa de canal en el centre d’Amsterdam i un palau modernista a Barcelona.

Compra el teu tiquet Planeja la teva visita