© Floris Leeuwenberg

icon Tornar a la col·lecció

Samurai ningyo

Aquesta figureta samurai (ningyo) de començament del segle XIX està vestit amb un abillament fet de – ho has endevinat – cànem. Aquesta vestimenta es diu kamishimo i era un article de moda durant el període Edo. Consisteix en un abric llarg amb pantalons amples que el samurai feia servir quan viatjava, o quan feia mal temps, sobre la seva roba de seda i el seu equipament de guerrer. A més d’exhibir el seu status, la capa també funcionava com un excel·lent impermeable. Per fer el cànem impermeable els sastres japonesos van idear un sistema enginyós: la tela es banyava en suc de caquis japonesos.

Moltes de les imatges en la pàgina web de Hash Marihuana & Hemp Museum es poden reproduir. Contacta amb nosaltres per a més informació.