Pipa de Bamún

Aquesta pipa, que pesa gairebé 12 quilos, es va lliurar com a regal a un cap dels Bamún, un grup ètnic assentat en el que avui és Camerun. La funció de la pipa era principalment cerimonial. El cap probablement mai va encendre realment aquesta pipa decorativa de bronze. La pipa s’emplenava de cànnabis o tabac durant les cerimònies per provocar una gran impressió entre els assistents. Després de l’esdeveniment, el cànnabis o el tabac es compartiria entre els súbdits del cap de la tribu.