Dolç d’haixix d’Alice B. Toklas

El 1954, Alice B. Toklas (1877-1967), la parella sentimental de l’escriptora Gertrude Stein, va publicar un llibre de cuina, que incloïa una recepta per a fer dolç d’haixix, gentilesa de l’artista Brion Gysin que vivia al Marroc. La recepta d’aquesta delicadesa dolça va ser rebuda amb els braços oberts pels hippies i va servir d’inspiració per a la pel·lícula “I Love You, Alice B. Toklas” (1968).

La recepta: “Prengui una cullerada de pebre negre, una nou moscada sencera, quatre branques de canyella i una culleradeta de coriandre. Polvoritzi aquests ingredients en un morter. Reuneixi un grapat de dàtils desossats, figues seques, ametlles sense closca i cacauets: piqueu-los i barregeu. Polvoritzi ara un manat de Cànnabis sativa, espargiu sobre les nous i fruites, i pastar la mescla. Dissolgui una cullerada de sucre en un tros gran de mantega. Modeli aquests ingredients en una coca i talli, o formi petites boles de la mida d’una nou moscada. S’ha de consumir amb compte. Amb dues porcions n’hi ha prou. Aconseguir el Cànnabis pot presentar certes dificultats. S’hauria de recollir i assecar estant encara verd i tot just comenci a produir llavors.”