Tres ampolles d’apotecari de Baccarat

A primer cop d’ull semblen ser licoreres, però aquestes ampolles de vidre de plom decorades amb pa d’or, en realitat contenien medicaments. Els números en llatí estan gravats a mà. Aquest conjunt data voltant el 1880 i segurament va ser produït pel fabricant de vidre francès Baccarat. Els taps són de tall prismàtic i han estat modelats per tancar completament les ampolles.

‘Tr.’ és una abreviatura de ‘tinctura’, la paraula en llatí per a tintura. Aquestes ampolles d’apotecari contenien extractes de plantes dissoltes en alcohol. En concret, una tintura de cànnabis, una de coca i una altra d’opi (‘opii’).

Fins a principis del segle XX, aquestes tintures formaven part dels tres ingredients més utilitzats en les medicines de venda lliure. En oferir medicaments en aquestes precioses ampolles, els farmacèutics van elogiar-ne la qualitat.