Maren Krings – El potencial del cànem

La fotògrafa i narradora de l’impacte climàtic Maren Krings ha seguit de prop el redescobriment del cànem industrial en quatre continents,.

Fins el 31/12/2023

Amsterdam

Julia Pohl, Àustria, 2020. Foto: Maren Krings.

“Amb el meu documental fotogràfic vull animar a la gent a sortir de la seva zona de comfort i participar en la resolució proactiva de problemes.”

Maren Krings, fotògrafa i narradora de l’impacte climàtic

Maren Krings a l’exposició d’Amsterdam.

Exposició temporal

Maren Krings – Hemp’s Potential

El cànem industrial, la variant no psicoactiva de la planta de cànnabis, està guanyant impuls a nivell mundial. La fotògrafa i narradora de l’impacte climàtic Maren Krings (1980) ha seguit de prop el redescobriment del cànem industrial en quatre continents, fotografiant més de 200 projectes a 26 països i entrevistant a més de 80 experts de la indústria. El Hash Marihuana & Hemp Museum d’Amsterdam es complau a presentar una selecció de la feina de Krings en l’exposició “Hemp ‘s Potential” (El potencial del cànem), que s’exhibeix a Amsterdam com a part de l’exposició permanent, recentment reoberta i totalment renovada, dedicada al passat, present i futur del cànem industrial.

Solucions a problemes urgents

El 2016 Maren Krings va voler entendre millor l’origen de la crisi social i ecològica del nostre segle. Va descobrir que el cànem industrial té el potencial d’abordar un ampli espectre de les nostres deficiències més imminents. Aquesta única planta es pot utilitzar per proporcionar habitatge, alimentació, medicina i roba a la humanitat, i pot aportar solucions a altres problemes ecològics urgents. Impulsada per la qüestió de si el cànem pot contribuir a reiniciar el sistema, Krings va emprendre un viatge de cinc anys per examinar com el cànem pot ajudar a fer una economia circular; una economia centrada en els beneficis positius per a tota la societat, més que en el creixement.

“Els esforços globals per escalar la nostra visió del món de la crisi soci ecològica a un problema holístic prou gran com per obligar els governs i els responsables polítics a actuar, estan provocant que les persones experimentin ansietat climàtica i perdin de vista les solucions al seu abast. Amb el meu documental fotogràfic vull animar a la gent a sortir de la seva zona de comfort i participar en la resolució proactiva de problemes “, explica Maren Krings.

Cànem per generar el canvi

Les troballes de Krings van ser sorprenentment similars per a entorns molt diferents. Ja sigui un projecte comunitari, una startup o una empresa ben arrelada, tots utilitzen el cànem per generar canvis. El museu mostra una selecció de l’obra de Krings, composta per fotografies, un documental i un nou recorregut d’àudio, que revela iniciatives inspiradores que tenen com a objectiu orientar les economies modernes cap a un model circular i més ecològicament conscient.

“Les fotografies de Krings donen testimoni de l’enorme diversitat i vitalitat de l’actual indústria iEl treball de Krings ha estat publicat i exhibit internacionalment, i és autora de tres llibres de fotografia. Un quart, sobre aquest projecte, es publicarà el 2021. És llicenciada en Fotografia pel Savannah College of Art and Design (EE. UU.).

Sobre Maren Krings

Mireu la presentació de H is for Hemp aquí.

Visita el museu

Uneix-te als 2.000.000 persones que ja ens han visitat.

Mira créixer plantes de cànnabis en el nostre jardí expositiu a Amsterdam.

Compra el teu tiquet Planeja la teva visita