The Pope Smokes Dope

El Papa Fuma Maria
Cànnabis, Discos i Portades

Exposició: 3 de juny - 3 de setembre de 2017
Obert tots els dies, 10:00 am - 10:00 pm, entrada lliure amb l'entrada al museu.

"És una ajudant, una amiga", va dir Louis Armstrong el 1959 sobre la seva estimada gage - argot per a marihuana.

El famós trompetista no era l'únic músic que se sentia així. Músics de diferents gèneres, del jazz al folk, del reggae al rock, i del house al hip-hop, van veure, i veuen, el cànnabis com a font d'inspiració, així com una forma d'escapar de l'agitada vida de l'escena musical. L'amor que la música moderna mostra cap a la marihuana és el tema central de l'exposició "El Papa fuma maria. Cànnabis, discos i portades". A partir del primer dia del Red Light Jazz Festival de 2017, el Hash Marihuana & Hemp Museum presentarà una selecció de LPs relacionats amb el cànnabis.

Everybody's Smoking Marijuana
L'àlbum de 1972 "The Pope Smokes Dope" (El Papa fuma maria) del rocker novaiorquès David Peel i la seva banda The Lower East Side va ser una protesta política contra la prohibició del cànnabis. Aquest LP, considerat per allmusic.com "la millor peça d'agitprop musical que va sorgir de la contracultura dels anys 60" consta de 12 temes, incloent-hi "Everybody's Smoking Marijuana" (Tothom està fumant marihuana). El polèmic títol de l'àlbum va ser prohibit a gairebé tot el món i el disc només es va llançar als Estats Units, Canadà i Japó. "The Pope Smokes Dope" i altres polèmiques portades de discos s'exposen per temps limitat al Hash Marihuana & Hemp Museum.

Purple Haze
També es troba en exhibició, entre altres, Long John Silver (1972) per la banda de rock nord-americà Jefferson Airplane. La caràtula és una rèplica d'una caixa de cigars amb una foto de blunts (puros que contenen cànnabis) en la part inferior. I, per descomptat, hi ha reggae: l'àlbum debut de Peter Tosh "Legalize It" (Legalitzeu-la) és un poderós argument per a la legalització del cànnabis, particularment per a ús medicinal. "Purple Haze" (2002) pel duo de house anglès Groove Armada mostra el dibuix d'un gran porro púrpura a l'estil d'Andy Warhol. El seu títol es refereix a un tipus de cànnabis de tonalitat púrpura conegut per la seva potència sense precedents i que, al seu torn, porta el nom de la famosa cançó de Jimi Hendrix de 1967.

Purple Haze, all in my brain
Lately things don't seem the same
Acting funny, but I don't know why
'Scuse em while I kiss the sky

Jimi Hendrix, 1967

(Boirina púrpura en el meu cervell / últimament les coses no semblen el mateix / actuo de manera extranya però no sé per què / disculpa'm mentre beso el cel)

Inauguració en ocasió del Red Light Jazz Festival 2017
2 de juny de 2017 de 16 h a 18 h.
Hash Marihuana & Hemp Museum, Oudezijds Achterburgwal 130, Amsterdam

El Hash Marihuana & Hemp Museum
La col·lecció del Hash Marihuana & Hemp Museum es compon per més de 12.000 objectes que són testimonis del passat, present i futur de la planta del cànnabis. El museu té dues seus: una als canals del centre d'Amsterdam i un palau modernista a Barcelona. L'exposició "The Pope Smokes Dope" va ser exposada a Barcelona, on actualment s'exhibeix la mostra "Cannabis Cuisine", que aprofundeix en la importància del cànem com a font de nutrició (del 20 d'abril al 30 de setembre de 2017).