The Pope Smokes Dope

La exposició ‘The Pope Smoke Dope’ mostra que la planta del cànnabis és un element fonamental de gèneres complets de música, i que ha servit tant de font d’inspiració com per a fins recreatius.

Fins el 28/08/2016

“L’herba és la curació d’una nació.”

Bob Marley

Exposició temporal

The Pope Smokes Dope

La història de la música moderna i l’ús de la marihuana estan íntimament relacionats. La nova exposició temporal del Hash Marihuana & Hemp Museum de Barcelona pren el seu títol de l’àlbum “The Pope Smokes Dope” (El Papa Fuma Maria) del músic novaiorquès David Peel. Aquest àlbum del 1972, produït per John Lennon i Yoko Ono, conté sis cançons, incloent la cançó “Everybody’s Smoking Marihuana” (Tothom fuma marihuana). Juntament amb diverses altres portades de discos controversials de la col·lecció del museu, “The Pope Smoke Dope” mostra que la planta del cànnabis és un element fonamental de gèneres complets de música, i que ha servit tant de font d’inspiració com per a fins recreatius. No només per a músics de jazz i reggae, sinó també per a artistes de rock, hip hop i música electrònica alternativa.

Alguns dels objectes més destacats de l’exposició són “Long Silver John” (1972) de Jefferson Airplane, “Legalize It” (1975) de Peter Tosh, i “Purple Haze” (2002) de Groove Armada. La portada original del disc “Long Silver John” de Jefferson Airplane es plega en una rèplica d’una caixa de cigars amb l’interior cobert per una fotografia de marihuana. L’àlbum debut de Peter Tosh “Legalize It” és un missatge polític per donar suport a la legalització del cànnabis, especialment per al seu ús mèdic. Els intents de suprimir la cançó a Jamaica van fallar, i en el seu lloc va catapultar al músic de reggae a la fama internacional. I la portada de l’àlbum de la cançó “Purple Haze” de Groove Armada es refereix de manera ‘warholiana’ a Purple Haze, una varietat de cànnabis desenvolupada per White Label Seed Company i coneguda pel seu color porpra i efecte potent. La varietat, al seu torn, rep el nom de la cançó “Purple Haze” (1967) de Jimi Hendrix; la música i la marihuana tancant el cercle.

1 de juny de 2016 – 28 d’agost de 2016
Inauguració: dimecres 1 de juny de 2016, a les 19.30 hores
Planta baixa del museu, entrada gratuïta