El primer museu del cànnabis de Sud-America obre les portes

Situat al cor del barri de Palermo, l'epicentre del candombe, i a pocs minuts del centre de Montevideo, el Museo de Cannabis de Montevideo obrirà les portes al públic el proper 9 de desembre. Aquest destacat projecte és una manera de celebrar la rica història de llibertats que Uruguai ha gaudit en el passat i que continua desenvolupant en el present.

Circuit global
La direcció del museu va a càrrec de l'agrònom uruguaià Eduardo Blasina, qui va obtenir una de les dues llicències legals de cultiu al país. Ell assenyala que el museu col·loca el país en un circuit global que inclou Amsterdam, Barcelona i Califòrnia. "És una forma de connectar a les persones que estimen la natura, l'art i la ciència", conclou el director.

El Museo de Cannabis de Montevideo compta amb el suport del Hash Marihuana & Hemp Museum (Amsterdam / Barcelona), que ha realitzat un préstec especial d'objectes per a la col·lecció que es podrà veure a Montevideo a partir de desembre. Aquests objectes van ser mostrats anteriorment durant l'exposició temporal Cannabis. Una Planta prohibida (2014) a Matilha Cultural a Sao Paolo (Brasil), la qual va viatjar posteriorment a Montevideo on es va presentar a la Casa Bertolt Brecht (2015).

Món en pau i sostenible
Al Museu de Cànnabis de Montevideo els visitants descobriran la sorprenent versatilitat del cànnabis, que al llarg de la història ha proporcionat als éssers humans aliment, roba, paper, xarxes i medicines, entre altres usos. "Serà una experiència enriquidora per als visitants, estiguin o no familiaritzats amb la planta. Un viatge a un dels cultius més antics del món, que sens dubte serà una de les plantes més importants del tercer mil·lenni per les seves propietats medicinals, nous usos industrials i el seu gran balanç de carboni", afirma Blasina.

El MCM fomenta la reflexió sobre els múltiples usos que la planta pot tenir i les seves implicacions per als desafiants temps que els éssers humans afrontem en aquest segle de xoc de civilitzacions i canvi climàtic. També promou una investigació nacional independent que reforci el potencial d'un Uruguai natural i agro-intel·ligent, així com reflexions sobre la importància de la ciència i l'art. El museu espera rebre a gent d'arreu del món i començar un diàleg global sobre com construir un món en pau i sostenible.

Celebració de la llibertat
El Museu del Cànnabis de Montevideo pretén ser un espai de celebració de la llibertat que caracteritza el poble uruguaià. Des del divorci i el vot femení a principis del segle XX fins al matrimoni igualitari i la regulació del cànnabis al començament del segle XXI, la legislació uruguaiana ha estat exemplar en l'organització d'una societat sobre la base del respecte als drets humans. La democràcia a l'Uruguai travessa un experiment únic al món: és el primer país a tenir producció de cànnabis lliure i regulada. El MCM vol demostrar al món que la llibertat porta pau i desenvolupament.

Jardí i cafeteria
El visitant també podrà contemplar les plantes d'herba mate, cactus i arbres fruiters nadius que creixen en el petit jardí etnobotànic del museu. El bar-cafeteria d'herba mate funcionarà com a restaurant a la nit. A la planta principal, la biblioteca multilingüe estarà disponible per aprofundir i compartir el coneixement sobre cànnabis, cactus i molts altres temes. Els records es vendran en una especial botiga de regals.

Per a més informació, poseu-vos en contacte amb el Sr. Eduardo Blasina: info@museocannabis.com.uy
Museu de Cànnabis de Montevideo | Durazno 1784 | Tel: 098.720.721
www.museocannabis.uy