Cannabis Culture Awards 2012

Durant una cerimònia festiva el 11 de maig, es van lliurar els Cannabis Culture Awards 2012 al museu de Barcelona.

“Si Espanya legalitzés la marihuana, podria solucionar el seu dèficit.”

Richard Branson

Barcelona 2012

Cannabis Culture Awards

Durant una cerimònia festiva l’11 de maig de 2012, Richard Branson va rebre el Cannabis Culture Award en nom de la Comissió Mundial sobre Polítiques de Drogues. Richard Branson és membre de la Comissió Mundial amb l’exministre d’Afers Exteriors de Noruega Thorvald Stoltenberg, l’exalta comissionada per als Drets Humans Louise Arbour, l’expresident brasiler Fernando Henrique Cardoso i l’exsecretari d’estat dels Estats Units George Shultz, juntament amb uns altres quinze líders mundials. El juny de 2011, la Comissió va publicar un informe pioner sobre els fracassos de dècades de guerra contra les drogues. La Comissió va fer una crida als estats perquè obrin un debat raonable sobre una reforma en les polítiques de drogues i perquè adoptin mesures per despenalitzar el consum de drogues per part de persones que no fan cap mal als altres.

Branson va qualificar la decisió de govern holandès de tancar l’accés als coffee shops als estrangers com un gran error i un pas enrere. Branson va elogiar l’actual política espanyola que permet als usuaris accedir a l’cànnabis a través de clubs socials. Va comentar: “Si Espanya legalitzés la marihuana, podria solucionar el seu dèficit.”

També són guanyadors dels premis aquest any a Barcelona la Sra. Fernanda de la Figuera, una coneguda activista espanyola pel cànnabis; i el Sr. Todd McCormick, el famós autor nord-americà, fotògraf i activista del cànnabis. L’esdeveniment de Barcelona serà la segona cerimònia on s’atorgaran els Cannabis Culture Awards 2012. El 26 d’abril a Amsterdam, Thorvald Stoltenberg rebrà el premi en nom de la Comissió Mundial sobre Polítiques de Drogues. Altres guardonats a Amsterdam inclouran el Dr. Lester Grinspoon, professor emèrit associat de psiquiatria a la Universitat de Medicina d’Harvard i el Dr. Frederick Polak, destacat psiquiatra holandès en el camp del consum de drogues.