Cannabis Cuisine Amsterdam

Cànnabis Cuisine
Exposició temporal

Organització: Hash Marihuana & Hemp Museum Amsterdam / Barcelona.
Adreça: Oudezijds Achterburgwal 131, Amsterdam.
Data: divendres 1 de desembre de 2017 - 25 de febrer de 2018.
Horari: de 10 a 22 h.
Entrada: inclosa amb l'entrada al museu.

Avui dia les llavors de cànem estan disponibles a qualsevol supermercat. En els últims anys, l'oli de CBD ha anat en augment com a suplement nutricional. La Space Cake dels coffeeshops d’Amsterdam és mundialment famosa. La planta del cànnabis és coneguda principalment per les seves flors, que es poden fumar, però també està demostrant ser una font nutricional versàtil. L'exposició Cànnabis Cuisine (1 de desembre de 2017 - 25 de febrer de 2018), al Hash Marihuana & Hemp Museum d'Amsterdam, explora la història del cànnabis en la nutrició, enumera les qualitats saludables del cànem i segueix les últimes tendències en alta cuina.

Superaliment
L'esperança de vida dels residents a la ciutat xinesa de Bama Yao és molt superior als cent anys. Els científics creuen que el secret darrere d'aquesta llarga vida té alguna cosa que veure amb la seva dieta, que conté una gran quantitat de llavors de cànem. Amb un equilibri gairebé perfecte entre omega 3 i omega 6, ferro, vitamina E i tots els aminoàcids essencials, les llavors de cànem es consideren un superaliment.

Fonts de l'antiguitat i l'època medieval afirmen que menjar massa llavors de cànem pot causar marejos. No obstant això, ara és clar que consumir productes de cànem no té efectes que alterin la ment a causa del percentatge insignificant de tetrahidrocannabinol psicoactiu (THC).

Aquestes llavors supersaludables es poden menjar pelades o sense pelar, crues o torrades, pures o aromatitzades. Les llavors també s'utilitzen per premsar oli (que es pot afegir a les  amanides, per exemple), i es molen per fer farina i proteïna en pols. Les fulles, que són genials per al te d'herbes, i les flors de la planta del cànem també són comestibles i saludables. Contenen substàncies que inclouen cannabidiol (CBD) i s'utilitzen en suplements nutricionals.

Cànnabis cuisine
Els aliments que contenen flors de cànnabis (capolls) rics en THC s'utilitzen principalment amb finalitats medicinals, recreatives i espirituals. El Bhang, per exemple, és una infusió cremosa i saborosa, que s'ha consumit durant segles a l'Índia, amb el cànnabis com a ingredient essencial. Avui dia, els xefs de tot el món experimenten amb les flors i les fulles de la planta del cànnabis per crear plats amb classe. En receptes exclusives, l'alta cuina i les herbes que alteren la ment poden formar una barreja perillosament deliciosa.

Hash Marihuana & Hemp Museum
La col·lecció Hash Marihuana & Hemp Museum consta de més de 12.000 articles relacionats amb el cànnabis. La col·lecció s'exhibeix en dos llocs: una casa als canals del centre de Ámsterdam i un palau urbà de l'estil modernista característic de Barcelona. Al costat del museu a Amsterdam es troba Hempstory, una botiga especialitzada en productes derivats del cànem